בנט התקבל במשמר כבוד בארמונו של יורש העצר הבחרייני

שלמה ריזל No Comments on בנט התקבל במשמר כבוד בארמונו של יורש העצר הבחרייני

מוקדם יותר נפגש בנט עם שר החוץ – ד"ר עבד אל-לטיף בן ראשד אל-זיאני, שר התעשייה, המסחר והתיירות – זאיד בן ראשד אל-זיאני, ושר התחבורה, התשתיות, הבינוי והחקלאות – כמאל בן אחמד מוחמד

צילום: חיים צח/ לע"מ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התקבל לפני זמן קצר במשמר כבוד בארמונו של יורש העצר וראש ממשלת בחריין, סלמאן בן חאמד אל-ח'ליפה.

צילום: חיים צח/ לע"מ

מוקדם יותר נפגש בנט עם שר החוץ – ד"ר עבד אל-לטיף בן ראשד אל-זיאני, שר התעשייה, המסחר והתיירות – זאיד בן ראשד אל-זיאני, ושר התחבורה, התשתיות, הבינוי והחקלאות – כמאל בן אחמד מוחמד.

ראש הממשלה והשרים דנו בהעמקת שיתופי הפעולה וברעיונות שונים בתחומי החדשנות, הכלכלה והטכנולוגיה. בנוסף, הצדדים שוחחו על הדרכים למיצוי היתרונות הגיאוגרפיים בין ישראל ובחריין, בין השאר, לצורך תנועת סחורות בין אסיה לאירופה.

בנוסף, דנו בהזדמנויות עבור יזמים כלכליים ובעלי עסקים, יהודים ומוסלמים.

ראש הממשלה ברך על הקשרים הטובים והיעילים בין השרים בממשלת ישראל לבין השרים הבחריינים, כחלק מהסכמי אברהם.

מדברי ראש הממשלה בפתח הפגישה: "תודה לכם, חבריי, על קבלת פנים חמה ונדיבה כל-כך. זהו ביקור רשמי ראשון של ראש ממשלה ישראלי בבחריין אך הוא אינו רק ביקור סמלי.

מטרתי בביקור הזה היא ליצוק תוכן לתוך הסכמי אברהם בסחר, בקשרים בין-אישיים ובכל ההיבטים. אני מצפה מאוד להמשך היום הזה".

שר החוץ של בחריין, ד"ר עבד אל-לטיף בן ראשד אל-זיאני: "תודה לך ראש הממשלה, ברוך הבא לבחריין. אנו שמחים מאוד ומצפים לדיונים פורים ותוצאות נהדרות מהפגישות שמתוכננות היום עם הוד מלכותו, המלך, ועם הוד מעלתו, יורש העצר. אתה נמצא כאן בין חברים".

רה"מ בנט הוסיף: "אני כבר מרגיש כך".

לפני כן, נפגש ראש הממשלה עם מפקד הצי החמישי של ארה"ב בבחריין, תת-אדמירל בראד קופר. ראש הממשלה ברך על שיתופי הפעולה בין צה"ל לצבא ארה"ב, אשר תורמים לביטחון שתי המדינות.

עוד אמר רה"מ, כי הצי החמישי של ארה"ב מהווה גורם משמעותי בשמירה על היציבות באיזור אל מול האיומים הביטחוניים השונים, וכן כי הוא מצפה שהעבודה המשותפת בין מדינות האיזור לבעלת הברית החזקה, ארה"ב, תוסיף ותתהדק.

צילום: חיים צח/ לע"מ

חיים צח/ לע"מ

קודם לכן נפגש ראש הממשלה עם ראשי הקהילה היהודית בבחריין.ראש הממשלה הודה לחברי הקהילה היהודית על קבלת הפנים החמה. בנוסף, ציין רה"מ בנט כי הקהילה היהודית בבחריין היא נדבך מרכזי במימוש הסכמי השלום בין המדינות.

כמו כן, אמר רה"מ כי הקהילה היהודית זוכה להערכה רבה מטעם הנהגת בחריין, תוך שהיא משמשת מודל לשיתוף פעולה בין יהודים למוסלמים במזרח התיכון בכלל, ובבחריין בפרט.

חברי הקהילה היהודית הודו לראש הממשלה על המילים החמות, ובירכו אותו לרגל ביקורו ההיסטורי.

בנט: "אני שמח מאוד להיות כאן בבחריין. לא יכולתי לחשוב על דרך טובה יותר לפתוח את הביקור מאשר לראות את המשפחה שלי כאן, הקהילה היהודית.

באתי מישראל עם רצון טוב וידידות חמה בין שני העמים, ואני בטוח שאתם תוכלו להיות גשר יוצא מן הכלל בין בחריין לישראל. אני מצפה ליום מוצלח שבו נחזק את הסכמי אברהם ואת היחסים בין העמים".



0 תגובות